انواع کاغذ لیبل

انواع کاغذ لیبل در تنوع گوناگون وجود دارد. می توانیم این لیبل های کاغذی را به سه دسته، مات و گلاسه و لیبل آرت تقسیم کنیم.

استفاده از برچسب های کاغذی در صنایع گوناگون صورت می گیرد. با توجه به سلیقه مشتری و نوع کاربردی که از آن انتظار دارد، همچنین با توجه به دستگاه های مخصوص چاپ، می توان این لیبل ها را مورد چاپ قرار داد.


لیبل های کاغذی در بازار به دو صورت چسب آکرونال یعنی کم چسب و هاتملت به معنای پرچسب وجود دارند. در صنعت بارکدینگ، می توانیم از لیبل های کاغذی به عنوان متداول ترین و حتی ارزان ترین برچسب ها یاد کنیم. این نوع لیبل ها در کنار مزایایی که دارند، معایبی هم دارا هستند که در زمان سفارش باید به آن ها هم توجه داشته باشید.

لیبل های کاغذی

لازم است به این موضوع دقت داشته باشید که لیبل های کاغذی در برابر پاره شدن و قرارگیری در محیط های مرطوب، به هیچ وجه مقاومت کافی ندارند. همچنین در صورت تماس با مواد شیمیایی، به راحتی از بین می روند. ویژگی برجسته ای که می توانیم برای این نوع برچسب ها بیان کنیم، قابلیت چاپ پذیری بالای آن ها است. بهترین نوع لیبل هایی که در پرینتر چاپ می شوند، لیبل های آرت هستند.

انواع کاغذ لیبل

کاغذ لیبل چیست؟

از لیبل های کاغذی معمولا در محیط های خشک و دمای معمولی، می توان بیشترین استفاده را داشت. از آن ها بر روی سطوحی مانند سطوح مقوایی، پلاستیکی، شیشه ای و کاغذی استفاده می نمایند.

مطالب مرتبط:

خدمات چاپ در کرج

برای این که بر روی آن ها چاپی را انجام دهند هم ریبون های وکس و یا وکس زرین بهره می برند. دقت کنید که اگر یک لایه سلفون بر روی این لیبل های کاغذی بکشید، می توانید آن را در برابر آب و رطوبت مقاوم کنید.
در این صورت می توانید آن را در محیط هایی که رطوبت متعادلی دارند هم به کار ببرید. بنابراین خیال راحتی خواهید داشت که مشکلی برای برچسب های کاغذی به وجود نمی آید. برچسب های کاغذی را معمولا بر روی سطوحی به کار می برند که تقریبا صاف هستند.

موارد مصرف انواع کاغذ لیبل

در رابطه با موارد مصرف انواع کاغذ لیبل باید اعلام کنیم که عمدتا از این نوع برچسب ها به جهت ردیابی محصول و یا اطلاعاتی که دارد، استفاده می کنند. آن ها را می توان بر روی هر محصولی چسباند البته اگر در برابر عوامل محیطی همچون باران و یا تابش شدید نور خورشید، قرار نگیرند. در مقایسه با سایر محصولات چسبی هم از قیمت مناسب تری برخوردارند.

بهترین کاغذ لیبل

این برچسب ها را در رنگ های متنوعی تولید می کنند. حتی در مورد سایز آن ها هم باید بدانید که این تنوع در ابعاد و سایز هم وجود دارد.

کاغذ لیبل های پی وی سی هم هستندکه ظاهری شبیه به پلاستیک دارند. این نوع لیبل ها در برابر رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و همینطور محیط های اسیدی، بسیار مقاوم هستند. بنابراین کاربرد لیبل های کاغذی با وجود انواع آن ها افزایش پیدا می کند.


هر نوع محصولی که تمایل به چسباندن برچسب بر روی آن ها دارید را ابتدا مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به کیفیت و جنس های متفاوت لیبل های کاغذی، یک نمونه را انتخاب کرده و سفارش دهید.

مشاوره شبانه روزی