قبل از این که بخواهیم به بیان نکاتی در رابطه با چاپ کارتن بپردازیم، لازم است بدانید که ورق کارتن چیست و از چه موادی تولید می شود. ورق کارتن را از بازیافت و خمیر کردن مقوا و به عبارتی کاغذهای بازیافتی در کارخانه تولید می کنند. با توجه به محصولی که قرار است داخل کارتن برود، ضخامت آن را تعیین می کنند. زیرا وزن محصول و ابعاد آن اهمیت فراوانی دارد تا کارتن در نگهداری محصول، بتواند مقاومت خوبی داشته باشد.

طراحی کارتن

طراحی کارتن بسته بندی می تواند با توجه به سلیقه سفارش دهنده صورت گیرد یا این که اعلام نماید، تمامی مراحل طراحی و تولید بر عهده چاپخانه و تولیدکننده خواهد بود. البته در مورد نوع طراحی کارتن می توانید نظرات خود را اعلام کنید. اما بهتر است کلیات آن را به تولیدکننده بسپارید که در این زمینه، تجربه بیشتری دارد. قسمت های کف و درب کارتن باید با دقت زیادی تولید شوند تا از استحکام و مقاومت کافی جهت حمل محصول برخوردار باشند.

چاپ کارتن آرایشی

بسته بندی لوازم ارایشی از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با چاپ کارتن آرایشی که به درستی صورت گرفته است، می توانید توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کنید.

چاپ کارتن دارویی

صنعت چاپ کارتن بسیار صنعت پیچیده ای است و می تواند شرایط متفاوتی را برای افراد به همراه داشته باشد. چاپ کارتن صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

چاپ کارتن صنعتی

صنعت چاپ کارتن بسیار صنعت پیچیده ای است و می تواند شرایط متفاوتی را برای افراد به همراه داشته باشد. چاپ کارتن صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

هزینه چاپ کارتن

جهت چاپ کارتن از سه تکنیک متفاوت استفاده می شود. بنابراین به ترتیب به بیان نوع آن و ویژگی ها و مشخصاتی که دارند، می پردازیم تا با هر سه تکنیک آشنا شوید.

چاپ کارتن لمینت

در این روش، ابتدا طرح مورد نظر به شکل افست بر روی انواع مختلفی از کاغذ و مقوا چاپ می شود. پس از آن، اگر مشتری درخواست دهد، سلفون، یووی و یا هر نوع دیگر، بر روی آن طرح های چاپی، قرار می گیرند. در نهایت مرحله لمینت فرا می رسد. در این مرحله، مقوای چاپ شده با استفاده از دستگاه لمینت، بر روی ورق مورد نظر لمینت می شود. پس از خشک شدن چسب آن، وارد مرحله دایکات می شویم. شما با استفاده از تکنیک چاپ کارتن لمینت، می توانید کارهای فوق العاده زیبا و خاصی تولید کنید.

چاپ فلکسو

هزینه چاپ فلکسو زیاد است، بنابراین اگر قصد استفاده از این تکنیک را دارید، باید در تیراژ بالایی آن را سفارش دهید. همچنین در این روش، برای هر رنگی که باید چاپ شود، یک کلیشه با توجه به ابعاد در نظر گرفته شده برای چاپ، تهیه می کنند.

چاپ سیلک

این تکنیک از چاپ بسیار قدیمی است و به عبارتی آن را منسوخ می دانیم. قبل از چاپ فلکسو، از چاپ سیلک استفاده می کردند که چاپ های تک رنگ و دو رنگ را شامل می شدند. اما با توجه به این که کیفیت پایینی داشت و بسیار هم سرعت کمی در چاپ داشت، آن را کنار گذاشتند.

نحوه چاپ کارتن

به منظور چاپ کارتن، می توانید از امکانات مجموعه پرگاس استفاده نمایید.

ما بر آن هستیم تا بتوانیم با کمک پرسنلی دقیق و کاربلد، همچنین دارا بودن دستگاه های پیشرفته، بهترین چاپ را برای شما بر روی کارتن های خود ایجاد کنیم.

چاپی که انجام می گیرد، می تواند اختصاصی باشد یا این که با توجه به کلیت کار انجام شود.

یعنی می توانید تمامی موارد چاپی را که شامل طراحی هم می شود، به صورت اختصاصی در نظر داشته باشید و خودتان در انتخاب طرح و نقش دخالت کنید.

یا این که کل پروسه چاپ، با توجه به نظرات طراحان همان چاپخانه صورت بگیرد.