اصول طراحی لوگو تجاری، لوگو تجاری یا لوگو برند، نمادی است که از آن جهت شناسایی و تمایز برند مورد نظر از سایر برندها استفاده می نمایند.

این نماد، معمولا شامل یک تصویر، نماد، نوشته و یا ترکیبی از این عناصر است. این لوگوها هم به صورت یکپارچه و منحصر به فردی طراحی می شوند.

طراحی هر لوگو و استفاده از آن، به یک هدف کلی نیاز دارد و هدف اصلی لوگو تجاری، این است که بتواند به جلب توجه مخاطبان، به یاد ماندن برند و ایجاد ارتباط هویتی با آن ها بپردازد.

لوگو تجاری چیست؟

در طراحی لوگو تجاری باید اصول و مفاهیم طراحی رعایت شود.

هدف و ارزش های برند هم در نظر گرفته شده و به موقعیت سنجی آن در بازار پرداخت. حتی مخاطبان هدف را هم باید با دقت بالایی مورد بررسی قرار داد.

لوگوی تجاری می تواند موفق باشد که علاوه بر سادگی، قابل شناسایی بوده و در مقایسه های مختلفی استفاده شود. با هویت برند هماهنگی لازم را داشته باشد و از سایر لوگوها به راحتی متمایز گردد.

در بازاریابی و تبلیغات، لوگو تجاری یک عنصر کلیدی است که به شناخت برند توسط افراد گوناگون کمک می کند.

این لوگوها می توانند هویت برند را تقویت و تثبیت کنند. همینطور اعتماد لازم را در مخاطبان ایجاد نمایند.

از این نوع لوگو معمولا در رسانه های گوناگون و کانال ها استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: خدمات چاپ در کرج

وبسایت ها، محصولات گوناگون، بسته بندی آن ها، کارت ویزیت، تبلیغات و نمایشگاه ها و بسیاری موارد مشابه دیگر از لوگو بهره می برند.

طراحی لوگو تجاری

طراحی لوگو تجاری یک فرایند خلاقانه است که به درک اصول و مفاهیم طراحی نیاز دارد. یک سری اصول طراحی لوگو تجاری وجود دارد که فرد طراح باید از آن ها اطلاعات دقیقی داشته باشد. این اصول عبارتند از:

  1. سادگی:

لوگویی که طراحی می شود، باید ساده بوده و قابلیت شناسایی راحت را داشته باشد. استفاده نمودن از اشکال و نمادهای ساده و همینطور خلاصه شده، می تواند به خوانایی و به یاد ماندن لوگو کمک ویژه ای کند.

مطالب مرتبط: چاپ تراکت در کرج

  1. تناسب و یکپارچگی:

اجزای لوگو بایستی با یکدیگر تناسب کامل داشته باشند و کاملا یکپارچه به نظر برسند. در صورتی که انتخاب درستی از رنگ و فونت، همینطور اشکال گوناگون داشته باشید، می توانید توازن و هماهنگی لازم را در طراحی به همراه داشته باشید.

  1. قابلیت استفاده در اندازه های گوناگون:

لوگوی مورد نظر باید بتواند در اندازه و مقیاس های مختلف، قابلیت استفاده داشته باشد. همچنین باید بتوان آن را در هر رنگی ایجاد کرد.

  1. قابل خواندن و شناسایی باشد:

باید بتوان لوگو را به راحتی خواند و شناسایی کرد حتی اگر اندازه و مقیاس کوچکتر آن را ببینیم.

  1. انتخاب درست رنگ ها:

رنگ هایی که در طراحی لوگو به کار برده می شوندف باید مفهوم و هویت برند مورد نظر را بیان کنند و با آن سازگاری داشته باشند. همچنین لازم است تا احساسات و ارزش های مرتبط با برند را انتقال دهند.

  1. انتخاب فونت ها:

فونتی که در لوگو به کار برده می شود، باید با هویت و صورت برند مورد نظر سازگاری لازم را داشته باشد. فونت، آن خوانایی لازم را در بر بگیرد.

  1. منحصر به فرد بودن:

لوگو باید فوق العاده منحصر به فرد باشد و به راحتی آن را از سایر لوگوها متمایز کرد. پس لوگو باید از شخصیت و هویت منحصر به فرد به خود برخوردار باشد.

  1. انتقال هویت برند:

لوگوی ما باید بتواند به راحتی هویت و مفهوم برند خود را منتقل نماید و از هر نظر کامل باشد.

مزایای دارا بودن لوگو تجاری

داشتن لوگو تجاری برای یک برند اهمیت زیادی دارد و می تواند بی نهایت مفید باشد. مزایای لوگو تجاری زیاد هست و لازم است در ادامه به برخی از مزایای داشتن لوگو تجاری اشاره داشته باشیم که عبارتند از:

  1. شناسایی و تمایز:

لوگو تجاری به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برندی که دارید را از سایر رقبا متمایز کنید. به این ترتیب می توانید سریع تر در ذهن مخاطب شناسایی شوید.

  1. بیان هویت برند:

لوگو تجاری در واقع به عنوان یک نماینده، بیانگر هویت و ارزش های برند شما است. این لوگو می تواند به تمامی مخاطبینی که دارید، پیام مهمی را در رابطه به برند اصلی، منتقل نماید.

  1. ایجاد اعتماد:

یک لوگو تجاری حرفه ای و جذاب می تواند اعتماد را در مشتریان افزایش دهد و اطمینان لازم را در مشتری به وجود آورد.

  1. تبلیغات و بازاریابی:

لوگو تجاری قابلیت استفاده در تمامی موارد تبلیغاتی و بازاریابی را دارا است. بر همین اساس به شما امکانی می دهد تا بتوانید به صورت قوی و یکپارچه، به معرفی برند خود بپردازید.

  1. به یاد ماندن برند در ذهن مخاطب:

زمانی که یک لوگو تجاری و منحصر به فردی را طراحی نموده اید، می تواند به در به خاطر سپردن آن در ذهن مخاطب کمک به سزایی داشته باشد. بنابراین برند به راحتی در ذهن مخاطب خواهند ماند.

  1. استحکام برند:

وقتی که یک لوگو قوی و مستحکم دارید، موجب می شود تا به برند شما اعتبار و قدرت لازم را بخشد. پس این امر می تواند در جذب مشتریان و ایجاد بازاریابی موفقیت آمیز موثر باشد.

  1. قابلیت تطبیق بر روی محصولات گوناگون:

لوگویی که مناسب باشد، باید در رسانه ها و قالب های گوناگون، قابلیت استفاده داشته باشد. حتی لازم است تا به راحتی بر روی محصولات گوناگون و خدمات مختلف هم مطابقت لازم را دارا باشد.

  1. افزایش درآمد و کسب موفقیت بیشتر:

در صورتی که یک لوگو تجاری قوی را برای برند خود انتخاب می کنید، می تواند درآمد شما را افزایش دهد و به موفقیت شما نیز کمک به سزایی داشته باشد.

درنهایت باید بدانید که در اختیار داشتن یک لوگو تجاری عالی می تواند به برند شما، یک هویت منحصر به فرد بدهد. همچنین در بازارهای رقابتی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برجسته تر از همیشه به کار و فعالیت خود ادامه دهید. در صورتی که تصمیم به طراحی لوگو دارید، باید بدانید کمک گرفتن از افرادی حرفه ای و خبره در این امر به شما کمک می کند تا راحت تر، برند خود را معرفی کنید.

 

در باره ی نویسنده

Admin_Web

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره شبانه روزی