نحوه ساخت مهر فوری ،لازم است بدانید که مهر فوری یکی از ابزارهایی است که با کمک آن نسبت به احراز هویت و معرفی اشخاص گوناگون و کسب و کارهای آن ها می پردازند.

در رابطه با مهر فوری، یک مورد اهمیت زیادی دارد و آن هم سرعت ساخت آن است. مهرهای فوری را معمولا با سرعت بالایی تولید می کنند و در کمترین زمان ممکن در اختیار فرد قرار می گیرد.

امروزه شاهد پیشرفت زیادی در مهرسازی هستیم که موجب می گردد هر فردی به راحتی نتواند مهرهای قدیمی را جعل نماید. انواع مهرهای امروزی شامل ژلاتینی، لیزری، تاریخ زن، شماره زن، اتوماتیک، برجسته و جیبی است.

نحوه ساخت مهر ژلاتینی

یکی از رایج ترین مهرهایی که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است، مهرهای ژلاتینی هستند.

این نوع مهر را در مدت زمانی کمتر از 1 ساعت آماده کرده و می سازند. مهرهای ژلاتینی را در گروه دسته بندی می کنند. گروه ساده که با استامپ همراه است و گروه دیگر، پرینتی هست که به صورت استامپ سر خود، آن را مورد تولید قرار می دهند.

به منظور ساخت مهر مورد نظر، طرح اصلی را به صورت نگاتیوی پرینت می کنند.

سپس بخش ژلاتینی را بر روی طرح پرینت شده قرار می دهند.

در نهایت درب مخصوص دستگاه آماده سازی مهر را می بندند. عملیات نوردهی که در مدت زمان 10 دقیقه توسط  لامپUV  تکمیل شد، می توان نسبت به شست و شوی ژلاتین اقدام کرد.

مطالب مرتبط: خدمات چاپ در کرج

با استفاده از یک مخلوط تینر و بنزین، همراه با فرچه، عملیات شست و شوی ژلاتین انجام می شود.

بعد از انجام تمامی مراحل فوق، طرحی که مد نظر بوده است بر روی ژلاتین به صورت کامل چاپ خواهد شد.

برای این که بتوانید از مهرهای ژلاتینی استفاده کنید، باید تماسی بین ژلاتین و استامپ رخ دهد.

در این صورت، طرحی که در نظر دارید بر روی کاغذ نقش خواهد بست. استامپی که برای مهرهای ژلاتینی به کار برده می شود را به راحتی می توان تعویض نمود.

نحوه ساخت مهر فوری لیزری

نحوه ساخت مهرهای فوری لیزری هم شبیه به مهرهای ژلاتینی است.

اما در این میان، یک تفاوت بزرگ وجود دارد، آن هم سرعت بالاتر ساخت مهرهای لیزری می باشد. در ساخت مهرهای لیزری، ابتدا تصویر و یا طرح مورد نظر پرینت می شود. این مهرها، یک منبع تامین جوهر دارند که به آن کارتریج می گویند.

شارژ مجدد این نوع از کارتریج ها با کمک جوهر مخصوصی انجام می شود.

حک کردن طرح مورد نظر ابتدا بر روی یک فوم صورت می گیرد و سپس از روی این فوم به کاغذ انتقال داده می شود.

این مهر را در ابعاد متنوع و همینطور اشکال گوناگونی همچون بیضی، دایره، مستطیل و مربعی می سازند. این مهر، مزایای بسیاری دارد که عبارت از چاپ طرح مورد نظر با تراکم جوهر بالا است.

طرح هایی که ظریف هستند و از خطوط نازکی برخوردارند، به عنوان مهر لیزری تولید می شوند.

مطالب مرتبط :ساخت مهر در کرج

دقت داشته باشید که امکان انتخاب رنگ جوهر برای شما میسر است. بنابراین می توانید از رنگبندی های متنوع جوهر استفاده کنید و کارتریج مهر را با آن پر نمایید. نکته دیگری که در رابطه با مهرهای لیزری وجود دارد، قابلیت چاپ طرح مورد نظر به صورت تک رنگ و حتی چند رنگ می باشد.

در صورتی که مدل چند رنگ مهرها را انتخاب کنید، این قابلیت را خواهید داشت تا چندین رنگ متفاوت را در کنار هم به وجود آورید.

مدارک مورد نیاز جهت ساخت مهر فوری

برای این که بتوانید، مهر فوری برای خود بسازید، لازم است تا یک سری مدارک ارائه دهید. هر نوع مهری نیاز دارد تا مدارک متناسب با آن را به سازنده نشان داده و بر اساس آن به تولید مهر مورد نظر بپردازد. انواع مهرهایی که مشاغل گوناگون نیاز دارند بر اساس مدارک ذیل ساخته می شوند.

  1. مهر شخصی:

برای این که بتوانید برای خود یک مهر شخصی بسازید، لازم است تا تصویر کارت ملی و یا شناسنامه خود را به سازنده مهر نشان دهید.

  1. مهر مخصوص پزشکان و پرستاران:

در این نوع مهر، لازم می باشد تا تصویر کارت عضویت نظام پرستاری و یا نظام پزشکی خود را نشان دهید تا بر اساس آن نسبت به ساخت مهر اقدامات لازمه صورت بگیرد.

  1. مهر مهندسی:

جهت ساخت مهرهای مهندسی باید تصویری از کارت عضویت نظام مهندسی و یا تصویر مرتبط با پروانه اشتغال فرد تحویل داده شود.

  1. مهر وکالت:

در صورتی که عضو کانون های وکلا هستید و یا پروانه وکالت دارید، می توانید از آن استفاده کرده و مهر مربوطه را برای خود سفارش دهید.

  1. مهر مخصوص شرکت ها:

لوگوی شرکت را همراه با تصویری که در زمان آگهی شرکت در روزنامه انجام داده اید در کنار مدارک هویتی تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت مورد نظر می توانید ارائه دهید و سپس درخواست ساخت مهر داشته باشید. همچنین می توانید از مدیرعامل یک نامه رسمی نشان دهید که درخواست تولید و ساخت مهر را برای مجموعه دارا می باشند.

  1. مهر فروشگاه های مشغول به کار:

جواز مخصوص کسب و کار فروشگاه در کنار کارت ملی آن ها می تواند گزینه مناسبی باشد تا درخواستی که در زمینه ساخت مهر دارید، هرچه سریع تر به مرحله عملی برسد.

پرطرفدارترین نوع مهر فوری

یکی از مواردی که افراد گوناگون به آن توجه دارند و به دنبال این موضوع هستند تا بتوانند مهر خود را سفارش دهند، این است که نمی دانند کدام نوع از مهر برای آن ها مناسب تر می باشد.

دقت کنید که در اختیار داشتن یک مهر خوب و باکیفیت، می تواند تاثیر به سزایی در معرفی برند شما و همینطور افزایش اعتباری که دارید، داشته باشد.

مطالب مرتبط: چاپ تراکت در کرج

در مورد مهرهای فوری ژلاتینی، بایستی این موضوع را بیان کنیم که می توانید در دفعات متعددی از آن استفاده کنید. به این صورت که با این مهر، می توانید به مهر زدن های متوالی بپردازید و نیازی ندارید که مدت زمانی را وقفه بیندازید.

این مهر برای افرادی که شغل های مهمی دارند و باید در کوتاه ترین زمان ممکن، مهرهای پشت هم به ثبت برسانند، بسیار مهم و حیاتی است.

ساخت مهرهای فوری لیزری، به این شکل است که پس از 4 یا 5 بار مهر زدن پشت هم، باید زمانی را صبر کنید و وقفه بیندازید تا جوهر موجود مجددا به سطح مهر تزریق گردد.

بنابراین اگر با این مورد مشکلی ندارید، می توانید از این مهر، نهایت استفاده را داشته باشید.

در باره ی نویسنده

Admin_Web

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره شبانه روزی