انواع کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ، مهم است بدانید که جنس کاغذ در چاپ کاتالوگ از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن می تواند نتیجه دلخواه شما را به همراه داشته باشد.

در میان انواع کاغذهایی که در بازار وجود دارند، کاغذهای گلاسه توانسته اند، عنوان پرمصرف ترین کاغذ را در صنعت چاپ به خود اختصاص دهند.

توجه داشته باشید که چاپ بر روی این نوع از کاغذها هم شرایط خاص خود را دارد که باید رعایت شود.

در میان انواع کاغذهای موجود، گلاسه به دلیل دارا بودن سطحی صاف و سنگین، انتخاب مناسب تری جهت چاپ کاتالوگ به شمار خواهد آمد.

جهت شناخت انواع کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ، با ما همراه باشید.

کاتالوگ چیست؟

در رابطه با کاتالوگ باید بدانید که یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی است که از آن به منظور معرفی محصولات یک شرکت خاص و همینطور برند آن استفاده می نمایند.

زمانی که تصمیم خود را نسبت به چاپ کاتالوگ می گیرید، باید به نوع طراحی آن دقت زیادی داشته باشید.

بعد از طراحی بایستی نسبت به انتخاب کاغذی مناسب اقدام نمایید. پیدا کردن و انتخاب یک کاغذ مناسب، می تواند نتیجه کار را در بهترین حالت ممکن قرار دهد.

طراحی و چاپ کاتالوگ

توجه داشته باشید که در واقع کاتالوگ، در نزد مخاطبینی که دارید، نقش نماینده را بر عهده دارد.

پس باید در طراحی و نوع چاپ آن، نهایت دقت را داشته باشید. اگر کاتالوگی که ارائه می دهید از کیفیت و طراحی و چاپ جالبی برخوردار نباشد، مشتری با خود این فکر را خواهد کرد که محصولاتی که در حال ارائه هستید هم همانقدر بی کیفیت هستند.

مطالب مرتبط: خدمات چاپ در کرج

کاتالوگ ها را در کاغذهایی با کیفیت های متفاوت، مورد چاپ قرار می دهند. با توجه به نوع فعالیت خود و همینطور میزان بودجه ای که برای این کار، در نظر گرفته اید، یکی از آن ها را انتخاب کرده و سفارشات خود را ثبت نمایید.

انواع کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ

انواع کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ را می توانیم به صورت ذیل بیان نماییم که عبارتند از:

1. کاغذ گلاسه

این کاغذ یکی از رایج ترین کاغذهایی است که از آن به عنوان کاغذ کاتالوگ استفاده می شود. ویژگی های این کاغذ به قدری زیاد است که طرفداران بسیاری دارد. دوام فوق العاده، مرغوبیت کاغذ و همینطور کیفیت محصول نهایی از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. البته موضوع مهمی که در این رابطه باید بدانید، قیمت بالای آن است که ممکن می باشد با بودجه هر فردی مطابقت نداشته باشد. انتخاب نوع کاغذ به نظر شما بستگی دارد و می توانید هر کاغذی که دوست دارید را برای این کار برگزینید.

2. کاغذ معمولی یا شیمیایی

کاغذهای A4 که روزانه در حال استفاده از آن ها هستیم را در این گروه قرار می دهیم. معمولا رنگ این کاغذها سفید است و هیچ گونه ناخالصی در آن ها مشاهده نمی شود.

3. کاغذ باطله

با توجه به نامی که برای این کاغذ در نظر گرفته اند، آن را از بازیافت کاغذهای دیگر به وجود آورده اند که شامل ناخالصی نیز می باشد. معمولا رنگ کدری دارند و قیمت آن ها نیز پایین است.

مطالب مرتبط: چاپ و تبلیغات در کرج

4. کاغذهای سلفونی و یا پلاستیکی

همان کاغذهای اصلی را به لاتکس آغشته می سازند و یا بر روی آن ها سلفون می کشند تا بتوانند این نوع کاغذ را تولید نمایند. این متریال در برابر رطوبت و همینطور کشیدگی، مقاومت بالایی دارد. در مورد قیمتی هم باید بدانید که از قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذها برخوردار است.

5. کاغذهای آنتیک

کاغذهای آنتیک حالتی زیر و خشن دارند و شباهت بسیاری به کاغذهایی دارند که با عنوان دست ساز وارد بازار می شوند. از آن ها جهت چاپ کتاب بهره برده می شود اما گاها مشاهده شده است که کاتالوگ ها را نیز با کمک آن، مورد چاپ قرار داده اند.

در باره ی نویسنده

Admin_Web

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره شبانه روزی